Thursday 4 February 2016

Satu Demi Satu

Hidup ini tidak sekalipun akan sunyi dari masalah. Tidak kiralah dari segi apa sekalipun. Bila sudah merancangkan sesuatu, ada saja yang menghalang rancangan itu dan mempersulitkan lagi keadaan yang sudah cukup sulit untuk diperjelaskan.

Dalam proses menjernihkan keadaan, ada sahaja yang akan  mengerohkannya semula. Habis tercemar seluruh air yang digambarkan sebagai air yang jernih sekiranya rancangan itu lancar dijalankan. Aku pening, aku runsing, kepalaku pusing memikirkan semua ini.

Lepas satu, satu lagi masalah yang datang menyapa diri ini. Lari? Aku tidak sanggup lagi untuk berlari dari masalahku. Setiap kali aku cuba untuk berlari dari semuanya, meskipun ia akan menyenangkan hati dan fikiranku, namun ketenangan itu tidak berkekalan.

Disebabkan aku lari dari masalah, masalah itu akan bertambah serius dan mungkin juga akan timbul masalah yang baru disebabkan tindakkan aku itu. Aku penat untuk menghadapi semua masalah ini, tanpa henti semuanya menimpa diriku. Satu demi satu akan aku selesaikan.

Semoga aku kuat untuk menempuhi semuanya dengan sabar.

Diari Hati Perindu

No comments:

Post a Comment